Proje Adı: Snail Mail in a Digital Age
Kısa açıklama: Projenin temel amacı, farklı ülkelerden öğrencilerin İngilizceyi
gerçek ve anlamlı bağlamlarda iletişim dili olarak kullanarak birbirleriyle
etkileşime girmelerini ve işbirliği yapmalarını sağlamaktır. Öğrenciler yeni
arkadaşlar tanıma ve mektup arkadaşı edinme fırsatına sahip olacaklar. Öte
yandan, her okulun müfredatına dayalı olarak, öğrenciler farklı dil
becerilerini, işbirlikçi çalışmayı ve diğer temel becerileri geliştirmek için
belirli konular üzerinde çalışacaklardır.
Proje ortakları:
·
Alyona Kelleci, Kepez
ilkokulu, Antalya, Türkiye (kurucu)
·
Elisabete Ferreira, Agrupamento de Escolas de Penalva de
Castello, Portugal (kurucu)
·
Maria Luisa Alonso
Holguin, CEIP ANTONIO DE NEBRIJA, Alcalá de Henares, Spain (ortak)
·
Joanna Sniady, Szkoła
Podstawowa nr 7 im. Gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim, Poland (ortak)
·
Joanna Walczak,
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim, Poland
(ortak)
·
Alina Gryczka, Szkoła
Podstawowa nr 7 im. Gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim, Poland (ortak)
Proje amaçları:
- İngiliz Dili'ni gerçek ve
anlamlı bağlamlarda kullanmak;
- Diğer ülkelerden arkadaşlarla
tanışmak;
- Bir mektup arkadaşı edinmek;
- Dil becerilerini geliştirmek
(yazma, konuşma, dinleme ve okuma);
- Sosyal beceriler geliştirmek;
- İşbirliğine dayalı çalışmayı ve
değerleri (saygı, dostluk, sorumluluk, hoşgörü vb.) teşvik etmek;
- Kültürel deneyimleri,
gelenekleri ve gelenekleri paylaşın;
- Bilgiye erişmek için dijital
okuryazarlığı teşvik etmek;
- Öğretme ve öğrenme süreçlerinde
öğrencinin motivasyonunu desteklemek
Çalışma süreci:
Projemiz Eylül, 2021 ayında
başladı ve Mayıs, 2022’ye kadar devam edecek. Adından da anlaşıldığı gibi projemizin
en önemli etkinliklerinden biri öğrencilerin birbirlerine İngilizce mektuplar
yazmaktır. Her mektup için konu başlıkları belirlendi: 1. kendini tanıtmak, 2. aileleri
ve evcil hayvanlarını anlatmak, 3. yıl başı, Halloween vs. kartları hazırlamak,
4. dış görünüşlerinden bahsetmek (onun yanı sıra kendi avatarlarını oluşturup
mektuplara eklemek de var) 5. Yeme alışkanlıkları ve geleneksel yemekler hakkında
yazmak. “Salyangoz posta” yani normal postayla gönderdiğimiz bu mektuplar çok
yavaş gittiği için projeye “Snail mail” ismini verdik.
Mektup yazmanın yanında
öğrencilerimiz dijital ortamda da birbiriyle tanışıyorlar. Flipgrid sayesinde
kendileri hakkında kısa videolar çekip güvenli bir şekilde internet üzerinden
birbiriyle paylaşıyorlar, Zoom üzerinden video konferans yapıldı, konferans sırasında
öğrenciler okullarını tanıttılar, birbirlerine ana dillerinde “merhaba”,
“günaydın”, “arkadaşlık” gibi kelimeler öğrettiler, ayrıca projeyle ilgili
Kahoot oyunu oynadılar, söylemeden edemeyeceğim, Türk takımımız büyük bir
farkla birinci oldu 😊. Mentimeter kullanarak “Arkadaşlık” hakkında neler
düşündüklerini yazıp kocaman bir kelime bulutu oluşturduk. Hep birlikte
videolar, haritalar, e-kitaplar ve sunumlar hazırladık, bol etkileşimli renkli
bir projemiz var. En önemlisi ise öğrencilerin yurtdışından gelen mektupları
ellerine aldıkları an yüzlerindeki mutluluk görülmeye değer.
Beklenen sonuçlar:
Öğrencilerin şunları yapması
beklenmektedir: İngilizce dilini gerçek ve anlamlı bağlamlarda kullanarak
mektup arkadaşları/arkadaşları ile iletişim kurun ve etkileşim kurmak; mektup
arkadaşları/arkadaşları ile işbirliği yapmak; akranlarını daha iyi tanımak ve
onların yaşama, öğrenme ve eğlenme biçimlerindeki farklılıkları ve
benzerlikleri görmek; dijital okuryazarlıklarını geliştirmek.
Proje Çıktıları: Mektup/kartpostal değişimi; fotoğraf/video paylaşımı;
ortak videolar, oyunlar; işbirlikçi ürünler (posterler, padletler ve diğer
materyaller), vb.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder