SNAIL MAIL IN A DIGITAL AGE

 

Proje Adı: Snail Mail in a Digital Age

Kısa açıklama: Projenin temel amacı, farklı ülkelerden öğrencilerin İngilizceyi gerçek ve anlamlı bağlamlarda iletişim dili olarak kullanarak birbirleriyle etkileşime girmelerini ve işbirliği yapmalarını sağlamaktır. Öğrenciler yeni arkadaşlar tanıma ve mektup arkadaşı edinme fırsatına sahip olacaklar. Öte yandan, her okulun müfredatına dayalı olarak, öğrenciler farklı dil becerilerini, işbirlikçi çalışmayı ve diğer temel becerileri geliştirmek için belirli konular üzerinde çalışacaklardır.

Proje ortakları:

·        Alyona Kelleci, Kepez ilkokulu, Antalya, Türkiye (kurucu)

·        Elisabete Ferreira,  Agrupamento de Escolas de Penalva de Castello,  Portugal (kurucu)

·        Maria Luisa Alonso Holguin, CEIP ANTONIO DE NEBRIJA, Alcalá de Henares, Spain (ortak)

·        Joanna Sniady, Szkoła Podstawowa nr 7 im. Gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim, Poland (ortak)

·        Joanna Walczak, Szkoła Podstawowa nr 7 im. Gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim, Poland (ortak)

·        Alina Gryczka, Szkoła Podstawowa nr 7 im. Gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim, Poland (ortak)

Proje amaçları:

- İngiliz Dili'ni gerçek ve anlamlı bağlamlarda kullanmak;

- Diğer ülkelerden arkadaşlarla tanışmak;

- Bir mektup arkadaşı edinmek;

- Dil becerilerini geliştirmek (yazma, konuşma, dinleme ve okuma);

- Sosyal beceriler geliştirmek;

- İşbirliğine dayalı çalışmayı ve değerleri (saygı, dostluk, sorumluluk, hoşgörü vb.) teşvik etmek;

- Kültürel deneyimleri, gelenekleri ve gelenekleri paylaşın;

- Bilgiye erişmek için dijital okuryazarlığı teşvik etmek;

- Öğretme ve öğrenme süreçlerinde öğrencinin motivasyonunu desteklemek

 

 

Çalışma süreci:

Projemiz Eylül, 2021 ayında başladı ve Mayıs, 2022’ye kadar devam edecek. Adından da anlaşıldığı gibi projemizin en önemli etkinliklerinden biri öğrencilerin birbirlerine İngilizce mektuplar yazmaktır. Her mektup için konu başlıkları belirlendi: 1. kendini tanıtmak, 2. aileleri ve evcil hayvanlarını anlatmak, 3. yıl başı, Halloween vs. kartları hazırlamak, 4. dış görünüşlerinden bahsetmek (onun yanı sıra kendi avatarlarını oluşturup mektuplara eklemek de var) 5. Yeme alışkanlıkları ve geleneksel yemekler hakkında yazmak. “Salyangoz posta” yani normal postayla gönderdiğimiz bu mektuplar çok yavaş gittiği için projeye “Snail mail” ismini verdik.

Mektup yazmanın yanında öğrencilerimiz dijital ortamda da birbiriyle tanışıyorlar. Flipgrid sayesinde kendileri hakkında kısa videolar çekip güvenli bir şekilde internet üzerinden birbiriyle paylaşıyorlar, Zoom üzerinden video konferans yapıldı, konferans sırasında öğrenciler okullarını tanıttılar, birbirlerine ana dillerinde “merhaba”, “günaydın”, “arkadaşlık” gibi kelimeler öğrettiler, ayrıca projeyle ilgili Kahoot oyunu oynadılar, söylemeden edemeyeceğim, Türk takımımız büyük bir farkla birinci oldu 😊. Mentimeter kullanarak “Arkadaşlık” hakkında neler düşündüklerini yazıp kocaman bir kelime bulutu oluşturduk. Hep birlikte videolar, haritalar, e-kitaplar ve sunumlar hazırladık, bol etkileşimli renkli bir projemiz var. En önemlisi ise öğrencilerin yurtdışından gelen mektupları ellerine aldıkları an yüzlerindeki mutluluk görülmeye değer.

Beklenen sonuçlar:

Öğrencilerin şunları yapması beklenmektedir: İngilizce dilini gerçek ve anlamlı bağlamlarda kullanarak mektup arkadaşları/arkadaşları ile iletişim kurun ve etkileşim kurmak; mektup arkadaşları/arkadaşları ile işbirliği yapmak; akranlarını daha iyi tanımak ve onların yaşama, öğrenme ve eğlenme biçimlerindeki farklılıkları ve benzerlikleri görmek; dijital okuryazarlıklarını geliştirmek.

Proje Çıktıları: Mektup/kartpostal değişimi; fotoğraf/video paylaşımı; ortak videolar, oyunlar; işbirlikçi ürünler (posterler, padletler ve diğer materyaller), vb. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder